رفتن به محتوای اصلی
x

مدرسهٔ‌ زمستانی مدل‌سازی بيوفیزیکی تا شبیه‌سازی کدها

مدرسه زمستانه رياضي 2019 دانشگاه صنعتي اصفهان با عنوان " از مدل‌سازی بيو فیزیکی تا شبیه‌سازی کدها" صبح امروز در دانشكده علوم رياضي  آغاز به کار کرد.

دبیر اجرایی این مدرسه رياضي با بيان اين كه اين رویداد در راستای طرح پژوهشی مشترک در كنار 16 طرح مصوب ديگروزارت علوم برگزار می‌شود، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و مؤسسه OEAD كشور اتريش حاميان اصلي اين طرح هستند.

دکتر رضا مختاری، با اشاره به اين كه طرح پژوهشی این مدرسه در راستای مسائلی در حوزه علوم پزشکی است؛ هدف اصلي از برگزاري این رویداد را مدل سازی مسائل پزشکی بر پایه مسائل ریاضی و حل آن ها از طريق کامپیوتر عنوان كرد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين كه در اين طرح دو استاد و دو دانشجوي دكتری از University of Graz كشور اتريش و دو استاد و دو دانشجوي دكتری از ايران همكاري مشترك دارند، افزود: شركت كنندگان در اين مدرسه از چهار درس فشرده ارايه شده بهره خواهند برد.

وي با اشاره به دنبال نمودن حرکت و انقباض و انبساط ماهیچه‌ها و شبیه سازی آن ها در اين طرح، تصریح کرد: محققان با كمك تبديل معادلات رياضي به مدل مسائل پزشكي سعي در كمك به بهبود روند بیماری‌های عضلات دارند.

گفتني است: مدرسه زمستانه رياضي 2019 دانشگاه صنعتي اصفهان با عنوان " از مدل‌سازی بيوفیزیکی تا شبیه‌سازی کدها" با حضور40 دانشجوی دکتری و كارشناسي ارشد از دانشگاه‌های مختلف کشور تا 10 بهمن ماه در دانشكده علوم رياضي اين دانشکده ادامه خواهد داشت.

تحت نظارت وف ایرانی