رفتن به محتوای اصلی
x

کاربران ویندوز 10 نیازی به Safely Remove ندارند

مایکروسافت تأیید و اعلام کرده‌است که کاربران در نسخه جدید ویندوز ۱۰ دیگر نیازی به قطع اتصال حافظه‌های متصل شده به رایانه به‌صورت Safely Remove نخواهند داشت.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، کاربران رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز مدت‌ها بود که برای خارج کردن و قطع اتصال سخت‌افزارهای وصل‌شده به رایانه همچون فلش مموری، هارد اکسترنال (حافظه خارجی) و همچنین حافظه‌های گوشی‌های هوشمند از گزینه Safely Remove Hardware استفاده می‌کردند تا به سخت‌افزارهای مذکور آسیب و صدمه‌ای وارد نشود.

مایکروسافت تأیید و اعلام کرده‌است که در به‌روزرسانی‌های جدید، کاربران رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ دیگر نیازی به اجرای این عمل و کلیک بر روی گزینه جداسازی و قطع ایمن سخت‌افزار از رایانه‌ یا Safely Remove Hardware نخواهند داشت و حتی بدون طی این مرحله نیز سخت‌افزارهای مربوطه نیز هیچ آسیبی نخواهند‌دید.

این تغییر جدید که در نسخه ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ اعمال شده‌است چندماه از انتشار آن گذشته‌است، ولی با این حال هنوز در میان بسیاری از کاربران رایانه‌های ویندوزی اختلاف‌نظر وجود دارد که آیا واقعاً بدون کلیک بر روی گزینه مربوطه، قادر خواهند‌بود سخت‌افزارهای متصل به رایانه خود را بدون هیچ آسیب و مشکلی خارج و قطع اتصال کنند یا خیر.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای رسمی، صحت این ادعا را تأیید کرده و به کاربران اطمینان‌خاطر داده‌است که با خیال آسوده و بدون طی مراحل اضافی گزینه مربوطه، حافظه‌های خارجی متصل به رایانه مبتنی‌بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ را خارج کنند.

http://www.aftana.ir/fa/doc/news/15225

 

تحت نظارت وف ایرانی