رفتن به محتوای اصلی
x

اطلاعیهٔ (INSF) و (NSFC)

در راستای گسترش  حمایت از همکاری های علمی پژوهشگران ایران و چین، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) و بنیاد ملی علوم طبیعی چین (NSFC) فراخوان مشترکی را برگزار نموده اند.

 

در این فراخوان، حداکثر از 15 طرح پژوهشی مشترک در حوزه‌های علوم زیستی (Life Sciences)، علوم مواد (Material Sciences) و ریاضیات (Mathematics) حمایت به عمل خواهد آمد. سقف حمایت از هر طرح پژوهشی در کشور ایران،  مبلغ 10.000.000.000 ریال برای حداکثر سه سال (سالیانه 3.330.000.000 ریال) می باشد که توسط صندوق تامین می گردد. همکار چینی طرحهای برگزیده هم مستقلاً توسط بنیاد ملی علوم طبیعی چین مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

 

با توجه به این که بنیاد ملی علوم طبیعی چین (NSFC)، به عنوان بزرگترین حامی پژوهش این کشور، اعضا هیات علمی تمامی موسسات علمی و پژوهشی چین را تحت پوشش حمایتی خود قرار می دهد، در این فراخوان پژوهشگران ایرانی با هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب همکار در این کشور مواجه نیستند.

فرآیند توافق نهایی INSF و NSFC تا هفته پیش به طول انجامید و با توجه به تاریخ ۱۸ تیرماه که از سوی طرف چینی به جهات اداری دیرترین زمان ممکن برای پایان فراخوان است، فراخوان مذکور از تاریخ 20 اردیبهشت الی 18 تیرماه برنامه ریزی شده است و در سایت صندوق (http://insf.org/fa  ) در دسترس خواهد بود. متاسفانه در مقایسه با سایر فراخوان ها، فرصت کوتاهی برای اطلاع رسانی مناسب وجود داشته است. لذا بسیار ممنون میشوم به همکاران و پژوهشگرانی که میشناسید اطلاع رسانی بفرمایید و در صورت تمایل، برای استفاده از این قالب اقدام فرمایید.

تحت نظارت وف ایرانی