ریاضی عمومی ۱
مقطع و نام رشتهگرایش: | کارشناسی ریاضیات و کاربردها | ||||
نام درس (فارسی): | ریاضی عمومی 1 | ||||
نام درس (انگلیسی): | Calculus 1 | ||||
دروس پیشنیاز: | - | نوع واحد | |||
دروس همنیاز: | - | ¢ پایه | نظری ¢ | ||
تعداد واحد: | نظری | عملی | جمع | £ اصلی و تخصصی | نظری - عملی £ |
3 | 0 | 3 | £ اختیاری | عملی / آزمایشگاهی £ | |
تعداد ساعت: | 48 | 0 | 48 | £ پروژه / پایاننامه / رساله | کارگاهی / عملیات میدانی £ |
£ مهارتی-اشتغال پذیری | کارورزی / کارآموزی £ | ||||
آموزش تکمیلی عملی (در صورت نیاز):سفر علمی £ آزمایشگاه £ سمینار £ کارگاه £ موارد دیگر: ۱۶ ساعت حل تمرین | |||||
هدف درس: ریاضی عمومی ١، شامل مفاهیم اصلی حساب دیفرانسیل و انتگرال و عمومیترین درس ریاضی است. تعمیمها و حالتهای کلی و نظری آن در دروس آنالیز ریاضی مطرح میشود. | |||||
مباحث / سرفصلها:
| |||||
روش یاددهی: سخنرانی l مباحثه ¡ بازدید ¡ پژوهش ¡ تمرین و تکرار l مطالعه موردی ¡ آزمایش و ساخت ¡ و ... | |||||
روش ارزشیابی: امتحان کتبی l پروژه عملی ¡ گزارش ¡ آزمونک کلاسی l ارائه کلاسی ¡ و ... | |||||
منابع درسی:
| |||||
ملزومات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز: تابلو و ویدیو پرژکتور
|
ریاضی عمومی ۲
مقطع و نام رشتهگرایش: | کارشناسی ریاضیات و کاربردها | ||||
نام درس (فارسی): | ریاضی عمومی ۲ | ||||
نام درس (انگلیسی): | Calculus 2 | ||||
دروس پیشنیاز: | ریاضی عمومی ۱ | نوع واحد | |||
دروس همنیاز: | - | ¢ پایه | نظری ¢ | ||
تعداد واحد: | نظری | عملی | جمع | £ اصلی و تخصصی | نظری - عملی £ |
3 | 0 | 3 | £ اختیاری | عملی / آزمایشگاهی £ | |
تعداد ساعت: | 48 | 0 | 48 | £ پروژه / پایاننامه / رساله | کارگاهی / عملیات میدانی £ |
£ مهارتی-اشتغال پذیری | کارورزی / کارآموزی £ | ||||
آموزش تکمیلی عملی (در صورت نیاز):سفر علمی £ آزمایشگاه £ سمینار £ کارگاه £ موارد دیگر: ۱۶ ساعت حل تمرین | |||||
هدف درس: این درس ادامه درس ریاضی عمومی ١ است و به موضوعات پیشرفته حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی (مانند انتگرالهای چندگانه و آنالیز برداری) میپردازد. | |||||
مباحث / سرفصلها:
| |||||
روش یاددهی: سخنرانی l مباحثه ¡ بازدید ¡ پژوهش ¡ تمرین و تکرار l مطالعه موردی ¡ آزمایش و ساخت ¡ و ... | |||||
روش ارزشیابی: امتحان کتبی l پروژه عملی ¡ گزارش ¡ آزمونک کلاسی l ارائه کلاسی ¡ و ... | |||||
منابع درسی:
| |||||
ملزومات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز: تابلو و ویدیو پرژکتور
|
فیزیک ۱
مقطع و نام رشتهگرایش: | کارشناسی ریاضیات و کاربردها | ||||
نام درس (فارسی): | فیزیک 1 | ||||
نام درس (انگلیسی): | Physics 1 | ||||
دروس پیشنیاز: | - | نوع واحد | |||
دروس همنیاز: | - | ¢پایه | نظری ¢ | ||
تعداد واحد: | نظری | عملی | جمع | £ اصلی و تخصصی | نظری - عملی £ |
3 | 0 | 3 | £ اختیاری | عملی / آزمایشگاهی £ | |
تعداد ساعت: | 48 | 0 | 48 | £ پروژه / پایاننامه / رساله | کارگاهی / عملیات میدانی £ |
£ مهارتی-اشتغال پذیری | کارورزی / کارآموزی £ | ||||
آموزش تکمیلی عملی (در صورت نیاز):سفر علمی £ آزمایشگاه £ سمینار £ کارگاه £ موارد دیگر: ۱۶ ساعت حل تمرین | |||||
هدف درس: آشنایی با مفاهیم اساسی فیزیک عمومی مربوط به دینامیک جسم، کار و انرژی و ترمودینامیک. | |||||
مباحث / سرفصلها:
| |||||
روش یاددهی: سخنرانی l مباحثه ¡ بازدید ¡ پژوهش ¡ تمرین و تکرار l مطالعه موردی ¡ آزمایش و ساخت ¡ و ... | |||||
روش ارزشیابی: امتحان کتبی l پروژه عملی ¡ گزارش ¡ آزمونک کلاسی l ارائه کلاسی ¡ و ... | |||||
منابع درسی:
| |||||
ملزومات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز: تابلو و ویدیو پرژکتور |
فیزیک ۲
مقطع و نام رشتهگرایش: | کارشناسی ریاضیات و کاربردها | ||||
نام درس (فارسی): | فیزیک ۲ | ||||
نام درس (انگلیسی): | Physics 2 | ||||
دروس پیشنیاز: | فیزیک ۱ | نوع واحد | |||
دروس همنیاز: | ریاضی عمومی ۲ | ¢پایه | نظری ¢ | ||
تعداد واحد: | نظری | عملی | جمع | £ اصلی و تخصصی | نظری - عملی £ |
۳ | 0 | ۳ | £ اختیاری | عملی / آزمایشگاهی £ | |
تعداد ساعت: | ۴۸ | 0 | ۴۸ | £ پروژه / پایاننامه / رساله | کارگاهی / عملیات میدانی £ |
£ مهارتی-اشتغال پذیری | کارورزی / کارآموزی £ | ||||
آموزش تکمیلی عملی (در صورت نیاز): سفر علمی £ آزمایشگاه ¢ سمینار £کارگاه £ موارد دیگر: | |||||
هدف کلی درس: آشنایی با مفاهیم الكتریسیته و مغناطیس. | |||||
مباحث / سرفصلها:
| |||||
روش یاددهی: سخنرانی l مباحثه ¡ بازدید ¡پژوهش ¡ تمرین و تکرار ¡ مطالعه موردی ¡ آزمایش و ساخت l و ... | |||||
روش ارزشیابی: امتحان کتبی l پروژه عملی ¡ گزارش ¡ آزمونک کلاسی l ارائه کلاسی ¡ و ... | |||||
منابع درسی:
| |||||
ملزومات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز: تخته و ویدئو پرژکتور |
مبانی برنامهسازی کامپیوتر
مقطع و نام رشتهگرایش: | کارشناسی ریاضیات و کاربردها | ||||
نام درس (فارسی): | مبانی برنامهسازی کامپیوتر | ||||
نام درس (انگلیسی): | Basics of Computer Programming | ||||
دروس پیشنیاز: | - | نوع واحد | |||
دروس همنیاز: | - | ¢پایه | نظری £ | ||
تعداد واحد: | نظری | عملی | جمع | £ اصلی و تخصصی | نظری - عملی ¢ |
3 | ۰ | ۳ | £ اختیاری | عملی / آزمایشگاهی £ | |
تعداد ساعت: | 48 | ۰ | ۴۸ | £ پروژه / پایاننامه / رساله | کارگاهی / عملیات میدانی £ |
£ مهارتی-اشتغال پذیری | کارورزی / کارآموزی £ | ||||
آموزش تکمیلی عملی (در صورت نیاز):سفر علمی £ آزمایشگاه ¢ سمینار £ کارگاه £ موارد دیگر: | |||||
هدف درس: هدف اصلی این درس آموزش، آموزش حل مسئله بهصورت الگوریتمی (تفکر الگوریتمی) به دانشجو است تا بتواند مسائل ساده تا پیچیده دوره دبیرستان را به این صورت حل کند. این درس بنیان و شالوده دروس مرتبط با حوزه برنامهنویسی است؛ بنابراین شایسته است که در شروع درس فرض شود که دانشجویان از هیچگونه دانش خاصی در زمینه برنامهنویسی برخوردار نیستند. چون برنامهنویسی یک امر مهارتی است، لازم است که به کار عملی دانشجویان و کلاسهای حل تمرین توجه ویژهای صورت گیرد. | |||||
مباحث / سرفصلها:
| |||||
روش یاددهی: سخنرانی l مباحثه ¡ بازدید ¡ پژوهش ¡ تمرین و تکرار l مطالعه موردی ¡ آزمایش و ساخت ¡ و ... | |||||
روش ارزشیابی: امتحان کتبی l پروژه عملی l گزارش ¡ آزمونک کلاسی l ارائه کلاسی ¡ و ... | |||||
منابع درسی:
| |||||
ملزومات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز: تابلو و ویدیو پرژکتور |
مبانی ریاضی
مقطع و نام رشتهگرایش: | کارشناسی ریاضیات و کاربردها | ||||
نام درس (فارسی): | مبانی ریاضی | ||||
نام درس (انگلیسی): | Fundamentals of Mathematics | ||||
دروس پیشنیاز: | - | نوع واحد | |||
دروس همنیاز: | - | ¢پایه | نظری ¢ | ||
تعداد واحد: | نظری | عملی | جمع | £ اصلی و تخصصی | نظری - عملی £ |
۴ | ۰ | ۴ | £ اختیاری | عملی / آزمایشگاهی £ | |
تعداد ساعت: | ۶۴ | ۰ | ۶۴ | £ پروژه / پایاننامه / رساله | کارگاهی / عملیات میدانی £ |
£ مهارتی-اشتغال پذیری | کارورزی / کارآموزی £ | ||||
آموزش تکمیلی عملی (در صورت نیاز):سفر علمی £ آزمایشگاه £ سمینار £ کارگاه £ موارد دیگر: ۱۶ ساعت حل تمرین | |||||
هدف کلی درس: تفکر ریاضی، استدلال ریاضی، تحلیل فرآیند اثبات گزارهها و هنر نوشتن استدلال به زبان ریاضی پایههای رشد هر دانشجوی ریاضی را تشکیل میدهند. یکی از اهداف درس مبانی ریاضی، ایجاد یک نظم فکری صحیح و منطقی برای دانشجویانی است که هنوز با اصول و روشهای مجرد تفکر و استدلال ریاضی آشنا نشدهاند. | |||||
مباحث / سرفصلها:
| |||||
روش یاددهی: سخنرانی l مباحثه ¡ بازدید ¡ پژوهش ¡ تمرین و تکرار l مطالعه موردی ¡ آزمایش و ساخت ¡ و ... | |||||
روش ارزشیابی: امتحان کتبی l پروژه عملی ¡ گزارش ¡ آزمونک کلاسی l ارائه کلاسی ¡ و ... | |||||
منابع درسی:
| |||||
ملزومات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز: تابلو و ویدیو پرژکتور |
معادلات دیفرانسیل
مقطع و نام رشتهگرایش: | کارشناسی ریاضیات و کاربردها | ||||
نام درس (فارسی): | معادلات دیفرانسیل | ||||
نام درس (انگلیسی): | Differential Equations | ||||
دروس پیشنیاز: | - | نوع واحد | |||
دروس همنیاز: | (ریاضی عمومی ۲) | ¢پایه | نظری ¢ | ||
تعداد واحد: | نظری | عملی | جمع | £ اصلی و تخصصی | نظری - عملی £ |
3 | 0 | 3 | £ اختیاری | عملی / آزمایشگاهی £ | |
تعداد ساعت: | 48 | 0 | 48 | £ پروژه / پایاننامه / رساله | کارگاهی / عملیات میدانی £ |
£ مهارتی-اشتغال پذیری | کارورزی / کارآموزی £ | ||||
آموزش تکمیلی عملی (در صورت نیاز):سفر علمی £ آزمایشگاه £ سمینار £ کارگاه £ موارد دیگر: ۱۶ ساعت حل تمرین | |||||
هدف درس: آشنایی دانشجویان با معادلات دیفرانسیل عادی و شناخت برخی معادلات خاص و روش حل آنها. | |||||
مباحث / سرفصلها:
| |||||
روش یاددهی: سخنرانی l مباحثه ¡ بازدید ¡ پژوهش ¡ تمرین و تکرار l مطالعه موردی ¡ آزمایش و ساخت ¡ و ... | |||||
روش ارزشیابی: امتحان کتبی l پروژه عملی ¡ گزارش ¡ آزمونک کلاسی l ارائه کلاسی ¡ و ... | |||||
منابع درسی:
| |||||
ملزومات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز: تابلو و ویدیو پرژکتور |